Almás pite gazdagon

Ma új szakaszt kezdek…

Egyrészt mivel a karácsony előtti drukknak vége, így kissé letörve töltögetem a tartalmakat.. Másrészt bár nem akartam recepteket is feltenni, de mire jó a változás?! Ma megtöröm a hallgatást és egy általam kipróbált és sokak által dicsért süti receptjét osztom meg..

Almás pite gazdagon

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaniliás cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1/2 citrom reszelt héja, leve
  • 1 evőkanál tejföl

A töltelékhez:

  • 2 kg alma -nálunk a töltelék nagysága egyenesen  arányos a süti magas értékelésével, szóval minél több annál jobb..
  • cukor ízlés szerint -én 15 dekányit kevertem hozzá, de mi édesszájúak vagyunk ám😀
  • 2 mokkáskanál fahéj
  • 2 mokkáskanál őrölt gyömbér
  • 1 és 1/2 citrom héjja, leve
  • 10dkg dió -darált persze, de  leges-legjobb, a durvára vágott!

…végül a tetejére 10dkg porcukor és tepsi aljára morzsa, de szerintem a dió tudja a tutit! Kb 5-10 deka bőven elég.

Először a lisztet elkeverem a sütőporral, majd az összes hozzávalót a tejföl kivételével a lisztes keverékhez adom és a vajjal elmorzsolom. Ekkor kapja meg a tejfölkét, majd kisebb nagyobb keverés kavarás után egy könnyű tésztát kapok, amit két részre osztok. Az egyik cipót kicsit nagyobbra hagyom, mert jobban szeretem, ha az alja vastag, a teteje viszont pillekönnyű, vékonykább..🙂  Amíg a cipók pihenőt húznak én almapucolásra fordítom figyelmemet, majd nokedliszaggató segítségével lereszelem a meztelenkedőket. Belecsavarom a citromok levét, reszelem a héjjakat és mehet bele a fahéj, a gyömbér és a cukor. Ha ezzel megvagyok, akkor vége a cipó sziesztának! Az én tepsim 20×40 centis. Ezt kivajazom és megszórom (liszt helyett) kb  5 dkg dióval vagy sütőpapírral vonom be a tepsit és arra szórom a diót. A nagyobb cipóból egy akkorka téglalapot gyúrok, ami egy kicsit nagyobb mint a tepsi. A tésztatéglalapot belevarázsolom a nyújtófa álnévvel ellátott varázspálca segítségével, finoman belenyomkodom a tepsibe és megszórom a 10 dkg dióval. Erre jöhet a kinyomkodott alma, majd visszatérek a kisebb cipóhoz, tepsi nagyságúra nyújtom és az almás töltelék tetejére illesztem. A tetejét megszurkálom és előmelegített sütőbe teszem. Ott kb 30-40 percig váratom, míg haloványbarnára nem sül. Kihűlés után nyakon zuhantom a porcukorral és szeletelem.

DSC_5333

ITT és MOST VÁROM A HOZZÁSZÓLÁST!

